[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Penc J.(1999).Skuteczne zarządzanie organizacją, Wyższa Szkoła Marketingu i Biznesu,Łódź.Penc J.(1993).Strategie przedsiębiorstwa a procesy innowacyjne, w: Studia Prawno-Ekonomicze.Penc J.(1998).Zarządzanie dla przyszłości, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu,Kraków.Pilch, T.(1971), Metodologia pedagogicznych badań środowiskowych, Wrocław.Pilch , T.(1995), Zasady badań pedagogicznych, Warszawa.Pocztowski, A., (1998).Zarządzanie zasobami ludzkimi.Zarys problematyki i metod.,Antykwa, Kraków.Porter, M., (1994), Strategie konkurencji, PWE, Warszawa.Reykowski1Reykowski J.(1975), Teoria motywacji a zarządzanie, Warszawa, Państwowe WydawnictwoEkonomiczne.Rudolf100Rudolf S.(1989), Grupowe formy pracy.Proces wdrażania, KAR, Warszawa.Rybińki M.(1995), Gospodarką rządzą neurotycy.Duchowe koszty kariery, w: Rzeczpospolita, 26.06.1995.Sarapata50Sarapata A.(1977), O zadowoleniu i niezadowoleniu z pracy, Warszawa.Sedlak K., (1995), Jak poszukiwać i zjednywać najlepszych pracowników, Wyd.Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.Sedlak K (1997), Jak skutecznie wynagradzać pracowników, WPSB, Kraków.Sekuła Z.(1997), Motywacyjne kształtowanie płac, część II, Oficyna Wydawnicza OśrodkaPostępu Organizacyjnego, Bydgoszcz.Selmach, W.(2001), Rzeczywistość motywacji, w: Personel nr 4 (97).Skorny, Z.(1984), Prace magisterskie z psychologii i pedagogiki, Warszawa.Stoner J.A.F., Wankel Ch.(1996),Kierowanie, PWE, Warszawa.Stor, M., (1999) Świadomy pracuje lepiej, cz.I i II., w: Personel nr 20 i 21.Szaban J.(1996).Motywacje i satysfakcje, w: Rzeczpospolita, nr 83.Szczupaczyński J.(1998), Anatomia zarządzania organizacją.MSzM, Warszawa.Tyborska, J., (1999) O demotywacji raz jeszcze, w: Personel nr 25.Teyszerski, R.(2000).Zarządzanie ludźmi jest sztuką.O nowych kompetencjach dyrektorapersonalnego i wynagradzaniu menadżerów, w: Personel nr 24 (93).Wawrzyniak B.(1996).Odnawianie kapitału , czyli o edukacji polskich menedżerów, w:Rzeczpospolita, nr 83.Weber90Webber R.(1996).Zasady zarządzania organizacjami, PWE, Warszawa.WIEMWielka Internetowa Encyklopedia Multimedialna, www.encyklopedia.pl.Witkowski, S.(1994), Psychologia sukcesu, PWN, Warszawa.Wziątek - Śtaśko, A., (1999).Więcej niż inni.Pozytywne skutki zachowań transgresyjnychdla sukcesu przedsiębiorstwa, w : Personel nr 24/00.Wroczyński, R., Pilch, T., (1974), Metodologia pedagogiki społecznej, Wrocław - Warszawa,Gdańsk.Zimbardo, P.G., Ruch, F.L.(1997) Psychologia i życie, PWN, Warszawa.http://www.wp.pl (03.05.2002)Wydaje się, że po trzydziestu latach od badań Matin Horner stereotypy związane z rolą kobiet w społeczeństwie nie uległy zmianie.W badaniu E.E.Mandal („Psychologia Wychowawcza”4/1998) sześcioletnie dzieci były poproszone o narysowanie swoich rodziców przy pracy.mamę dzieci rysowały podczas: przygotowywania posiłków (45%), sprzątania (31%), zmywania (13%).Tylko jeden rysunek przedstawiał mamę, która „śmieje się i nic nie robi”.Natomiast ojciec na rysunkach: czytał gazetę siedząc w fotelu (45%) i oglądał telewizję (33%).(za: Charaktery, 12/1998).Obecnie najczęstsza przyczyną nie podejmowania pracy jest bezrobocie.Oczywiście w czasach PRLu pracownicy też płacili za kolonie letnie dla dzieci, czy wczasy, jednak było wówczas ogromne dofinansowanie ze strony zakładu, a miejsca były przyznawane według „znajomości”, a nie np.jako nagroda za efektywną pracę.To rozwiązanie może być niebezpieczne dla zatrudnianego pracownika, jeśli elastyczność w rozwiązaniu umowy będzie korzystna tylko z punktu widzenia pracodawcy, a nie z punktu widzenia pracownika.Należy tu pamiętać, że obowiązujące w Polsce prawo pracy daje w tym kierunku ograniczenia dla pracodawcy, jednak tylko wtedy, gdy pracownik nie podpisał podczas zawiązywania umowy o pracę „elastycznych” możliwości rozwiązania tejże umowy.System kafeteryjny jest opisany szerzej w Rozdziale 2.4 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • drakonia.opx.pl
  • Linki