[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.A.Ważne jest również utrzymanie przez Spółkę jak najściślejszych kontaktów z dystrybutorami poprzez powołanie zespołu penetracji rynkowej oraz tworzenie wspólnych przedsięwzięć handlowych z największymi współpracującymi firmami hurtowymi o zasięgu ponadlokalnym.Dealerzy wybierani są według następujących kryteriów:lkondycja finansowa,llilość produktów nabywanych od WROZAMETU S.A.,llregularność zamówień,llpozycja na rynku,llzwiązki z WROZAMETEM S.A.w przeszłości.lWROZAMET S.A.wypracował standardowe umowy sprzedaży, które obowiązują dealerów do miesięcznych zakupów wcześniej zadeklarowanej ilości urządzeń.WROZAMET S.A.stosuje dla hurtowników rabaty naliczane od wartości netto produktu:lza wielkość i systematyczny odbiór zadeklarowanych ilości poszczególnych produktów,llza przedpłaty,llza odbiór produktów własnym transportem,llza roczny przyrost ilości zamawianego asortymentu.lTablica 12.Metody współpracy i aktywizacji dystrybutorów.lZarządzanie kanałami dystrybucjillbieżąca kontrola sprzedaży w poszczególnych regionachllwyszukiwanie nowych odbiorców w regionach słabo zaopatrzonych w wyroby WROZAMETU S.A.llrozwijanie kanałów dystrybucji sprzętu do zabudowy poprzez wyszukiwanie studiów kuchennych i sklepów meblowychlldystrybucja materiałów reklamowychlldbanie o image producentallprowadzenie systematycznych badań rynkowychllMotywowanie dystrybutorówllściślejsza współpraca z dystrybutorami w zakresie planowania produkcji i sprzedażylloddziaływanie poprzez politykę rabatów na wielkość sprzedaży oraz na sprzedaż określonych produktówllKonkursy dla dystrybutorówllmotywowanie dla dbania o wygląd placówek handlowych oraz do zapewnienia własnej obsługi klientallszkolenia dla sprzedawcówllpunkty premiowellprowizje od sprzedanych produktówl* Źródło: Opracowanie własne na podstawie informacji uzyskanych z przedsiębiorstwa.Usługi gwarancyjne świadczone są przez niezależne punkty serwisowe, z którymi WROZAMET S.A.podpisał umowę.Lista punktów serwisowych jest dołączona do gwarancji, którą klient otrzymuje wraz z zakupionym towarem.Obecnie istnieje 40 punktów serwisowych, a ich liczba stale rośnie.WROZAMET S.A.wspomaga działania punktów serwisowych poprzez organizowanie szkoleń na terenie przedsiębiorstwa.Spółka dostarcza punktom serwisowym części zamiennych, a za naprawy gwarancyjne agenci serwisowi otrzymują stałe koszty ryczałtowe.lCena.lJednym z elementów marketingowej strategii działania przedsiębiorstw jest ustalanie cen na swoje produkty i usługi.Nabywca, decydując się na zakup porównuje bardzo często walory produktu z ceną, która charakteryzuje obraz wyrobu oraz wyznacza rodzaje nabywców.„Polityka cen w teorii marketingu jest oparta na koncepcji wartości rynkowej, stanowiącą syntezę elementów składających się na wycenę ekwiwalętności przedmiotu wymiany”.Ze względu na duże nasilenie konkurencji na rynku krajowym oraz stosunkowe małe zróżnicowanie wyrobów pochodzących od poszczególnych firm WROZAMET S.A.w latach poprzednich stosował politykę penetracji cenowej.W sposób ciągły monitorowano ceny rynkowe, a w szczególności ceny głównego konkurenta - AMICI.Ceny na własne produkty WROZAMET S.A., tam gdzie było to możliwe ze względu na zachowanie rentowności, określał na poziomie nieco niższym niż AMICA.Taka strategia była realizowana w zakresie kuchni wolno stojących i do wbudowania.W przypadku kuchni bez piekarnika początkowo WROZAMET S.A.będąc na pozycji lidera na rynku mógł sobie pozwolić na nieco większą marżę zysku.Jednak napływ taniego importu, zwłaszcza w 2000 roku zmusił Spółkę do zweryfikowania stosowanej polityki cenowej i dostosowania jej do działań konkurencji.Przedsiębiorstwo stosuje kształtowanie polityki cenowej i rabatowej jako jeden z głównych elementów walki konkurencyjnej.Tablica 13.Polityka cenowa WROZAMETU S.A [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • drakonia.opx.pl
  • Linki