[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.10.Opracowanie księgi jakości.11.Audit końcowy całego systemu (przedcertyfikacyjny).12.Działania korygujące.Wskazania i przeciwwskazania przy wdrażaniu systemu jakości1.Uzyskaj wsparcie ze strony dyrekcji2.Doceń istniejące działania i programy jakościowe.Prowadź seminaria dla personelu wszystkich szczebli, poświęcone jakości inormom ISO 9000, aby umożliwić ludziom zrozumienie celów procesu wdrażania3.Przeprowadzaj sondaże wśród uczestników seminariów, aby upewnić się, że program spełnia ich potrzeby4.Nie pozwól, aby procedury były pisane przez "osoby z zewnątrz".Procedury muszą być pisane przez pracowników najbardziejzaangażowanych w opisywane przez nie działania5.Poszukaj ochotników do opracowania procedur (w godzinach pracy)6.Nie pozwól opracowującym na działanie "w próżni".Zapewnij wzory, pomoc i ustal terminy7.Dokonuj przeglądów projektów z udziałem wszystkich potencjalnych użytkowników procedur8.Zapewnij uznanie i bodźce ekonomiczne dla ochotników pracujących nad systemem9.Informuj regularnie pracowników o postępie w pracach, a zwłaszcza o wpływie programu ISO 9000 na wyniki jakościoweprzedsiębiorstwa i poziom sprzedaży10.Nie oczekuj, że certyfikacja systemu rozwiąże problemy jakościowe.Jest to podstawa powodzenia w interesach i baza dopodejmowania wysiłków na rzecz ciągłej poprawy jakości.Zadania grupy sterującejśledzenie przebiegu praczatwierdzanie harmonogramu pracanaliza i ocena przygotowanych dokumentównadzorowanie przebiegu wdrażaniapodejmowanie doraźnych decyzji w trakcie pracGrupa sterująca ponosi nadrzędną odpowiedzialność za opracowanie systemu jakościdaje uwagisłucha i próbuje wspólnie rozwiązywać problemnie spieszy się, działa precyzyjnie i ostrożnieZadania dla kierownictwaKierownictwo będzie miało taki system jakości na jaki zasługujeKierownictwo powinno:dawać przykład - wzór do naśladowania w myśleniu i działaniu, pracownicy nie kierują się tym co kierownictwo mówi, a tym co robi wzakresie jakościponosić odpowiedzialność- włączać się do prac, wykonywać pewne praceinspirować i wspomagaćchronić w sytuacjach konfliktowych swym autorytetemposzukiwać sposobów integracjizrozumieć i zaakceptować systemnauczyć się pracować w systemie jakościbyć otwarte na nowe metody i koncepcjeDziałania, które powinny towarzyszyć wdrożeniu systemuKompleksowe wyczyszczenie i urządzenie biur oraz warsztatówAnaliza stanu parku maszynowego, wyposażenia produkcyjnego i kontrolnego, sposobu obsługi w aspekcie wymagańtechnologicznychUtworzenie klas ważności parametrów wyrobuSystem gromadzenia, analizy i wykorzystywania informacji z zakresu kształtowania się poziomu jakości wyrobuOcena ekonomicznej efektywności realizowanych zadańOcena przygotowania zawodowego kadry kierowniczej i załogiStworzenie systemu informacyjnego- system zbierania i wykorzystania informacji o jakości do podejmowania decyzjiUstalenie hierarchii działańPoprawa efektywności i sprawności obsługi produkcjiStworzenie systemu motywacyjnegoProblemy powstające przy dokumentowaniu systemubrak wprawy i umiejętności dokumentowania działańbrak znajomości wymagań normy- modelubrak zrozumienia roli nadzoru i sterowania jakością - brak efektywnych działań korygującychniechęć do podejmowania decyzji i przyjmowania odpowiedzialnościtrudności w przedstawianiu działań w jasnej i logicznej formie graficznej lub pisemnejbrak zapewnienia jednoznacznej interpretacjiuleganie tzw."wzorom" i "przodkom"koncentrowanie się na szczegółach, a nie na celu i sposobie dojścia do niegostrata czasu na rzeczy niepotrzebnebrak wiary w powodzenie wdrożeniaElementy ułatwiające wdrażanie1.Konsekwencja kierownictwa, przykład2.Zmiana mentalności3.Integracja4.Demonstracyjny przełom5.Rozwiązanie nabrzmiałych problemów6 [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • drakonia.opx.pl
  • Linki