[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.W systemie Windows NT awaryjny dysk naprawczy (ERD) tworzy się za pomocą programu Rdisk.exe, którego nie ma już w systemie Windows 2000.Zamiast niego jest odpowiednia opcja usługi Backup do tworzenia awaryjnych dysków naprawczych (ERD), która może również służyć do zrobienia kopii plików Rejestru, ale kopie te nie są zapisywane na awaryjnym dysku naprawczym (ERD) i proces naprawy awaryjnej (emergency repair) nie wykorzystuje ich.Zarządzanie kopiami RejestruWszyscy, którzy w systemie Windows NT są przyzwyczajeni do wykonywania kopii zapasowych Rejestru za pomocą programu RDISK /S, mogą w systemie Windows 2000 użyć programu Regback z Resource Kit.Program ten kopiuje wszystkie gałęzie Rejestru (Registry hives) z katalogu %systemroot%\System32\Config do wybranego katalogu.Można napisać skrypt lub plik wsadowy uruchamiający program Regback, który zostanie częścią skryptu logowania lub może być uruchamiany okresowo przez funkcję Zadania zaplanowane (Task Scheduler).Oto przykład bardzo uproszczonego pliku wsadowego (batch file).Regback nie nadpisuje istniejących plików, więc pliki te muszą zostać usunięte lub umieszczone w archiwum.rem ***Registry Hive Backup***del \WINNT\Repair\RegBack\*.* /qregback \WINNT\Repair\RegBackcopy "c:\Documents and Settings\Default User\Ntuser.dat" c:\WINNT\Repair\RegBackAwaryjny dysk naprawczy (ERD) nie jest dyskiem rozruchowym.Jest wykorzystywany w połączeniu z opcją Repair dyskietek instalacyjnych lub CD systemu Windows 2000.Awaryjny dysk naprawczy (ERD) zawiera tylko trzy pliki:lAUTOEXEC.NT i CONFIG.NT.Wykorzystywane do uruchomienia sesji Wirtualnego komputera DOS-owego (Virtual DOS Machine — VDM).llSETUP.LOG.Lista plików skopiowanych z CD podczas instalowania systemu, razem z identyfikatorami wykorzystywanymi do określania, czy plik uległ zmianie.lPozostałe pliki konieczne do wykonania naprawy awaryjnej zapisane są w folderze \WINNT\Repair.Folder ten zawiera kopie następujących plików:lAUTOEXEC.NT i CONFIG.NT.Wykorzystywane do uruchomienia sesji Wirtualnego komputera DOS-owego (Virtual DOS Machine — VDM).llDOMYŚLNE (DEFAULT).Gałąź profilu użytkownika wykorzystywana przez system lokalny (Local System).Skopiowany z foldera \WINNT\System32\Config.llNTUSER.DAT.Gałąź profilu użytkownika domyślnego (default user profile hive).Skopiowany z \Documents and Settings\Default User.llSECSETUP.INF.Szablon zabezpieczeń wykorzystywany do pierwotnej konfiguracji bazy danych konfiguracji zabezpieczeń lokalnych SECEDIT.SDB i ustawiania praw dostępu do plików systemowych.Nie występuje nigdzie indziej.llSETUP.LOG.Lista plików skopiowanych z CD podczas instalowania systemu, razem z identyfikatorami wykorzystywanymi do określania, czy plik uległ zmianie.Nie występuje nigdzie indziej.llSAM.Gałąź Menedżera kont zabezpieczonych (Security Account Manager), występujący w Rejestrze jako HKLM_SAM.llZABEZPIECZENIE (SECURITY).Gałąź lokalnego autorytetu zabezpieczeń (Local Security Authority-LSA) występujący w Rejestrze jako HKLM_SECURITY.llOPROGRAMOWANIE (SOFTWARE).Gałąź Oprogramowanie (Software), występująca w Rejestrze jako HKLM_SOFTWARE.llSYSTEM.Gałąź System, występująca w Rejestrze jako HKLM_SYSTEM.llUSRCLASS.DAT.Klucze HKCR, które nie są mobilne (non-roaming), skopiowane z lokalnego profilu Administrator.lTrzeba powtórzyć, że powyższe pliki nie są związane z naprawami awaryjnymi (emergency repair).Jeśli są konieczne do zamiany uszkodzonej gałęzi Rejestru, trzeba uruchomić komputer w trybie konsoli napraw (Repair Console) i skopiować je ręcznie do foldera \WINNT\System32\Config.Aby wykonać naprawę awaryjną konieczny będzie dysk instalacyjny Windows 2000 Server lub Windows 2000 Professional, zależnie od naprawianego systemu.Nie można ich zamieniać między sobą.Jeśli komputer można uruchomić z CD (specyfikacja El Torito), sprawa załatwiona.Jeśli nie można, konieczne będą dyskietki instalacyjne systemu Windows 2000 Server lub Professional.Jeśli w komputerze nie zainstalowano napędu CD, a system Windows 2000 został zainstalowany poprzez sieć, wtedy nie można wykonać naprawy awaryjnej.Jedynym wyjściem jest Konsola naprawy (Repair Console).Poniżej podano najważniejsze działania przygotowujące i uruchamiające naprawę awaryjną (emergency repair):lUtwórz awaryjny dysk naprawczy (ERD) za pomocą funkcji Backup.llUruchom system z dyskietki lub CD i użyj opcji Naprawa (Repair).llUruchom naprawę szybką lub ręczną.llUruchom komputer ponownie i potwierdź poprawność logowania.lTworzenie dysku ERDDo tworzenia awaryjnego dysku naprawczego (ERD) w systemie Windows 2000 służy program Backup.Sposób postępowania przedstawiono poniżej:Procedura 18.15.Tworzenie awaryjnego dysku naprawczego (ERD)lUruchom program Backup za pomocą menu START|PROGRAMY|AKCESORIA|NARZĘDZIA SYSTEMOWE|KOPIA ZAPASOWA (START|PROGRAMS|ACCESSORIES|SYSTEM TOOLS|BACKUP).llZ menu wybierz pozycję NARZĘDZIA|UTWÓRZ AWARYJNY DYSK NAPRAWCZY (TOOLS|CREATE EMERGENCY REPAIR DISK).Pojawi się okno Awaryjny dysk naprawczy (Emergency Repair Diskette).llWybierz opcję Zapisz także w katalogu naprawy kopię zapasową rejestru (Also backup the registry to the repair directory) i przejdź dalej, naciskając OK.Opcja ta nie jest wybrana domyślnie, a powinna być.Pliki Rejestru nie są kopiowane na awaryjny dysk naprawczy (ERD).Bez aktualnych kopii plików Rejestru nie da się odzyskać systemu po utracie lub uszkodzeniu Rejestru.llPo skopiowaniu plików Rejestru do foldera \WINNT\Repair\RegBAck i skopiowaniu trzech plików konfiguracyjnych na awaryjny dysk naprawczy (ERD), pojawi się komunikat o poprawnym wykonaniu powyższych operacji.Wyciągnij awaryjny dysk naprawczy (ERD) i zachowaj na przyszłość.lWykonywanie naprawy awaryjnejOto potencjalny problem, który można rozwiązać za pomocą awaryjnego dysku naprawczego (ERD) [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • drakonia.opx.pl
  • Linki