[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Pomijając inne jego owoce, nasinteresuje odnośnie posługi uwalniania i egzorcyzmu: wskazuje kierunekmodlitwy, może dad poznanie dotyczące uwolnienia i uzdrowieniawewnętrznego, pomaga wzbudzid akt żalu i ożywid modlitwę uwielbienia, którabardzo drażni złe duchy, pomaga wytrwad w walce, dodaje otuchy (dz.cyt., s.80-84).Ksiądz Amorth ceni dar proroctwa w naszej posłudze, bo światła DuchaZwiętego kierują modlitwą, ukazują teksty biblijne, gdzie można znalezdpotrzebne wskazania, niekiedy odkrywają przyczyny zła i wszystkim, osobiezniewolonej i modlącym się dają pociechę i umocnienie (Ks.G.Amorth,Egzorcyści i psychiatrzy, Częstochowa 1999, s.163n; cytuję dalej: Am III).Jednym z przejawów charyzmatu prorokowania jest szczególny darkorzystania z Pisma św.Niektóre osoby mają łaskę otwierania Pisma św.podczas wspólnotowej modlitwy i znajdowania tam fragmentu adekwatnegodo sytuacji, który przeczytany silnie działa na słuchających, pobudzając dowielbienia, przynosząc pociechę smutnym, światło pogrążonym w bezradnościitp.Czytane podczas modlitwy o uwolnienie czy egzorcyzmu słowo Bożewywiera wówczas głębokie wrażenie na osobie udręczonej, a także wywołujegwałtowne reakcje niezadowolenia i złości u złego ducha, co wielokrotniestwierdzałem podczas egzorcyzmów.2.CHARYZMATY WAADZYChrystus powiedział: "Dana mi jest wszelka władza na niebie i na ziemi" (Mt28,18).Mieściła się w niej także władza nad złymi duchami, jak świadczą o tymewangelie.Tą władzą dzielił się najpierw z Apostołami (Ak 9,21), potem udzieliłjej siedemdziesięciu dwom uczniom (Ak 10,19), w koocu wszystkim wierzącym:"Tym zaś, którzy uwierzą, te znaki towarzyszyd będą: w imię moje złe duchybędą wyrzucad" (Mk 16,17).Władza nad złymi duchami przekazywana bywadwiema drogami: urzędową - poprzez święcenia kapłaoskie i przekazaniefunkcji w Kościele i wtedy można ją nazwad charyzmatem urzędowym lubautorytetem zewnętrznym, oraz poprzez bezpośrednie obdarowanie przezDucha Zwiętego i można by ją wówczas nazwad charyzmatem nie urzędowym,autorytetem osobistym.Bóg ma pełną wolnośd obdarowywania, Duch tchnie,kędy chce.Aby byd skutecznymi narzędziami i sługami Pana w walce przeciwszatanowi i jego dziełom ciemności, potrzebujemy obu (ks.C.Mc Donnell,Osobiste charyzmaty egzorcysty, Rzym 1996, mps).Podobnie ks.C.Balducci podkreśla, że chrześcijanin może mied władzę nadszatanem dzięki charyzmatowi uwalniania oraz dzięki zastosowaniu władzyChrystusa, z którym jest złączony i w którego imieniu rozkazuje.Autorytet63 wynikający z siły charyzmatycznej uważa za bardziej skuteczny, nawetniezawodny (Gli indemoniati, Rzym 1959, s.95-99, podaję za: M.La Grua, dz.cyt., s.110).W Kościołach na Wschodzie, katolickich i prawosławnych większąwagę przywiązuje się do charyzmatu uwalniania, w Kościele na Zachodzie dowładzy nadanej z urzędu przez sakramenty i upoważnienie biskupa.Jakkolwiek charyzmaty z natury nie zależą od świętości człowieka, ale odwyboru Bożego, Bóg zwykle udziela ich osobom prawym, żarliwierozmodlonym, prowadzącym głębokie życie chrześcijaoskie.Obdarowaniecharyzmatem nie może zatem byd głównym argumentem świadczącym oświętości człowieka.Przekonuje o tym proroctwo Kajfasza podczas sądu nadChrystusem (J 11, 49-52) oraz prorokowanie i wyrzucanie złych duchów przezniegodnych uczniów Chrystusa (Mt 7, 22-23).Sytuacja optymalna zachodzi, gdyegzorcysta upoważniony przez władzę kościelną jest jednocześnie wyposażonyprzez Ducha Zwiętego w charyzmat uwalniania i o taki charyzmat powinienBoga gorąco prosid.Mc Donnell zwraca uwagę, że najważniejszą łaską bądz darem, którywyróżnia egzorcystę i jego pomocników jest to, że są prowadzeni przez DuchaZwiętego, który daje silną więz miłości z Chrystusem i Kościołem.Jezus w swejludzkiej naturze był prowadzony przez Ducha Zwiętego, poddał się Jegodziałaniu [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • drakonia.opx.pl
  • Linki