[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Kolor niebieski budzi zaufanie, nie jest tak oficjalny jak biały, lepiej wypada na ekranie telewizyjnym.Istotną formę komunikowania stosowaną w reklamie audytywnej i audiowizualnej jest dźwięk, który sam w sobie może tworzyć przekaz reklamowy, stanowiąc kombinację słów, muzyki i specjalnych efektów dźwiękowych.Muzyka w tle wpływa na wyobraźnię, kształtuje charakter i atmosferę reklamy.Specjalne efekty dźwiękowe służą przyciągnięciu uwagi odbiorcy komunikatu.W dzisiejszych czasach mamy bardzo duże zróżnicowanie reklamy.Korzystać możemy z wielu środków masowego przekazu.I tak wyróżniamy reklamę audiowizualną i audytywną oraz wizualną.Do tej pierwszej zalicza się reklamę telewizyjną i interaktywną tzw.spoty reklamowe, wywiady z politykami, konfrontacje, debaty telewizyjne, retransmisje wydarzeń publicznych ( mityngi, zebrania, kongresy, spotkania wyborcze).Do audytywnej zaliczamy radiową reklamę.Reklama prasowa( płatne ogłoszenia, wkładki, plakaty, dodatki do prasy), reklama zewnętrzna ( bilboardy, plakaty, graffiti etc.), reklama na środkach transportu, przenoszona przez “człowieka reklamę”), reklama bezpośrednia ( ulotki, gadżety, materiały informacyjne, listy do wyborców) to rodzaje reklamy wizualnej.Popularyzacja telewizji była najistotniejszym czynnikiem , który zadecydował o powstaniu i rozwoju marketingu politycznego.Obecnie telewizja odgrywa rolę pośrednika pomiędzy wyborcą a kandydatami lub liderami partii politycznych.Ze względu na specyfikę telewizyjnego przekazu najczęściej kampanie wyborcze nastawione są na promowanie kandydata, gdyż w stosunkowo krótkich przekazach wiadomość trudniej jest przekazać i trudniej jest przekazać złożone kwestie polityczne niż wizerunek lidera.Kształt współczesnej kampanii politycznej nadają media, co w konsekwencji prowadzi do tego iż kandydaci są “opakowani” na potrzeby telewizyjnych transmisji.Radio jest środkiem masowego przekazu o bardzo osobistym charakterze.Dostarcza informacji, rozrywki i towarzystwa.Realizuje to jednak w dyskretny sposób, nie przeszkadzając prowadzeniu samochodu czy pracy biurowej (Markowska ”co ma być grane” Businessman 1995 IX).Radio jest również źródłem najświeższych wiadomości, odgrywa szczególną rolę we wczesnych godzinach porannych, aż do późnych popołudniowych.Reklama w prasie zyskała na powszechności wraz z wprowadzeniem ilustracji do gazet.Jest ona masową i najprostszą , a zarazem szybką formą reklamy.Czytelnicy większości gazet charakteryzują się określonymi preferencjami, co w efekcie prowadzi di tego, iż bez szczególnych badań rynkowych można dotrzeć do wymaganej kategorii ludzi.Istotne jest również to, iż odbiorcy reklamy prasowej towarzyszą zazwyczaj pozytywne emocje, gdyż czytanie prasy jest w dużym stopniu świadomym wyborem.Regularnie odbywające się elekcje polityczne w większości krajów zintensyfikowały w dużym stopniu rozwój reklamy politycznej, a w szczególności reklamy wyborczej.Szerokie zastosowanie technik marketingowych w obszarze rynku wyborczego doprowadziło do wykształcenia się nowych form i sposobów rywalizacji politycznej.Właśnie w tym czasie kampanie polityczne stały się jedną z podstawowych form działalności politycznej.Ich organizację i zarządzanie przejmować zaczęły specjalistyczne agencje reklamowe i marketingowe.Owa sytuacja zmusiła partie polityczne i ich liderów do odwołania się do tych wyspecjalizowanych komórek
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Linki
- Indeks
- Lorentz Iny Córka tatarskiego chana
- Graham Heather Dziedzictwo Braci Flynn 02 Krwawe zniwa
- Eo Vallienne, Henri Cxu li
- 202. Gordon Lucy Nierozważne małżeństwo
- Kultura a cywilizacja (9 stron)(1)
- MadreSzczesliweZycie..Ebook
- Albert Camus La Peste
- Michael Thomas American Policy toward Israel, The Power and Limits of Beliefs (2007)
- Antoine de Saint ExupĂŠry Twierdza
- Eden Winters The Wish
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- anieski.keep.pl